FORUM
Resume:
HOW TO COMMUNICATE BY SPITTING ON EACH OTHER
1968. While studying at the Royal College of Art, London, I saw « Paradise now » by the Living Theatre. Under a shock,I decided to reproduce a similar affrontement of what I saw within the studio of the College. I invited a « living theatre » member Steve Ben israel ( who did not want to come without his child) the director of the drama department at the BBC James Cellan Jones and a marxist sculptor David Autie, in order to speak about the possibiliy to produce a revolutionary theatre on television. But they soon decided that it was not possible and wanted to discuss about revolution and how it had to be done.
With three video cameras handling by the students, whose two futurs cameramen well recognized in L.A. : Tony Scott and Stephen Goldblatt, the students invited to joint this « happenning » and I was making the editing directly.
Résumé:
COMMENT COMMUNIQUER EN SE CRACHANT AU VISAGE.
1968. Alors étudiante au Royal College of Art de Londres, j’ai vu Paradise now du « Living theatre ». Sous le choc, on a décidé de provoquer une confrontation similaire dans le studio de l’école. J’ai invité un membre du « Living Theatre » Steve Ben Israel (qui ne voulait pas venir sans son fils) le réalisateur de séries dramatiques à la BBC, James Cellan Jones et un sculpteur marxiste David Autie, à parler de la possibilité d’avoir un théâtre révolutionnaire à la télévision. Rapidement ils décideront que ce n’est pas possible et discuteront de la Révolution et de comment la faire.
Derrière deux des trois caméras vidéo, il y avait deux futurs caméramans qui ont fait leur marque à Los Angeles : Tony Scott et Stephen Goldblatt. Les étudiants de l’école étaient invités à se joindre à ce « happening » et moi je faisais le montage en direct.
Video: